fredag 10 juli 2015

Caribou sommarsovsäck från Western Mountaineering | kajak.nu

Dunfylld. Caribou från Western Mountaineering

Dunfylld. Caribou från Western Mountaineering

Oj vad jag gillar mina dunprylar! Min Caribou dunsovsäck från Western Mountaineering har jag haft i cirka tio år när detta skrivs. Eftersom jag är ganska frusen av mig använder jag den enbart som sommarsovsäck och lite på vår och höst. Har använt den enstaka nätter runt nollan och med någon minus men då är den för sval för mig även om det går att sova några timmar. Komforttemperaturen är fem plus för tjejer och nollan för killar. Den väger lite drygt 600 gram i den längden jag har, 183cm.

Känner inget behov att byta alls. Senaste åren har jag börjat använda den (och min andra sovsäck) enbart som täcke så mycket det bara går. Och det fungerar alldeles utmärkt, mycket bättre än vad jag trodde, skönt att kunna vara lite mer rörlig och med bättre ventilation. Så okejdå, kanske ett lätt duntäcke står på önske / shoppinglistan :)

Köp Caribou hos Outnorth

andra av mina dunprylar jag gillar:

Känns lite onödigt att frysa och tungt och klumpigt känns inte som någon bra kombo :)

wm-caribou

Inlägget Caribou sommarsovsäck från Western Mountaineering dök först upp på kajaknördar - paddling verkar kul.



via kajaknördar - paddling verkar kul

Inga kommentarer: