fredag 14 oktober 2016

Utenatt vid Västersjön | kajak.nu

Brasa på gång. Gott i lä och go vy

Brasa på gång. Gott i lä och go vy

Natten mellan torsdag och fredag tog jag mig en tältnatt vid Västersjön. Länge sen jag tältade så det var verkligen på tiden 😉 Det blåste ostligt så jag tog i lä på ostsidan, precis ovanför en av finstränderna. Upp med Nallot och ut liggunderlag och sovsäck. Sen brasa på stranden, gött att sitta och spana in i elden några timmar. Lite mat och dryck på det och lite månspan. Superfint. Lite tassande vildsvin runtomkring. Somnade sött och vaknade för några timmar tältöppningshäng och korta promenader innan jag drog hemåt igen. Brukar sova lite oroligt första natten ute men det gick finfint, lite väl varmt då jag tog min varmare säck Apache men den är ju lätt att dra åt sidan 🙂

Tält och brasmys strax innan mörkret tar över

Tält och brasmys strax innan mörkret tar över

Varmt vatten på gång

Varmt vatten på gång

Morgon vid Västersjön

Morgon vid Västersjön

Tältet på en liten platå precis ovanför stranden, perfekt

Tältet på en liten platå precis ovanför stranden, perfekt

Det börjar bli lite höstfärger

Det börjar bli lite höstfärger

img_6459

Inlägget Utenatt vid Västersjön dök först upp på kajaknördar - paddling verkar kul.



via kajaknördar – paddling verkar kul

Inga kommentarer: