söndag 3 april 2016

Solig fredagsrunda på Rönneå | kajak.nu

IMG_2872

Vår och vitsippor

I fredags kunde jag inte hålla mig längre. Solen sken, fåglarna kvittrade och en önskan att sitta i kajaken blev för stor :)
Det blåste en del, och lite lat som jag är, så valde jag att paddla i Rönne Å. På en sträcka på 5 km paddlar man genom hamnen, ett lite vildare område, hembygdsparken och in i stan. Ganska mycket folk ute, spatserande och njutande i solen.

Såg rådjur, massvis av änder och en pippifågel jag aldrig sett tidigare. Färgglad som en papegoja. Kanske någon kan berätta vad det är?

Vände vid nya badhuset, medvind in till stan och medströms ut. Gött!

IMG_2865

Stora knoppar på kastanjen

IMG_2856

Papegoja!

vy in mot stan från pyttebron

Vy in mot stan från pyttebron

IMG_2851

Rådjur bland vassen

Inlägget Solig fredagsrunda på Rönneå dök först upp på kajaknördar - paddling verkar kul.



via kajaknördar – paddling verkar kul

Inga kommentarer: